2013. augusztus 2., péntek

Ilyen volt, ilyen lett! Óra előtt középfokon 70%, óra után felsőfokon 66%!

Ma órám volt. Vajon mennyire értettem meg az anyagot?

A tesztjeim, amelyeket az elmúlt héten oldottam meg az igeidők témakörből, 70%-osak voltak középfokon. Órán ugyanezt produkáltam nem meglepő módon.
Azonnal kiderült, mi az, ami spontán megy, és mi az, amire egyáltalán nem figyeltem...

A hiányosságaimat dr. Pavlenko Alexander azonnal észrevette, majd elmagyarázta.

Útközben hazafelé kíváncsi voltam, vajon mennyit értettem meg az óra anyagából...

Eddig középfokú tesztekkel próbálkoztam, de most - mivel egy picit a felsőfokba is belekóstoltunk -, gondoltam megpróbálom azt. Szeretem a hívásokat meg az angolt is, így elkezdtem...

Nehéz volt. Rengeteg ismeretlen szóval, ami először megijesztett. Aztán rájöttem, hogy az igeidőknél az ismeretlen szó nem lehet kifogás! Néhol fontos a szavak ismerete, de itt nem. Mindegy, hogy a busz hagyta el éppen az állomást vagy a vonat... Ami fontos, az a nyelvi LOGIKA!

Így hát végigcsináltam a feladatokat felsőfokon. Az eredmény 66% lett az óra előtti 70%-os középfok után.

Most vagy a tanár magyarázott jól, vagy a módszer működik, vagy mindkettő, de - bár 4% különbség van a két eredmény között, de EGY EGÉSZ SZINT!

Én jobban örülök a 66%-os felsőfoknak! (Biztos vannak hiányosságok még mindig középfokon. Volt olyan kérdés, amiről még nem hallottam. És volt, amit órán értettem, tanultam meg.)

A heti tanulás után jobban értettem az igeidőket.
Óra után még jobban...

Van egy másik tanulsága is az órának: nem gyakoroltam eddig igazán komolyan. Ha 1 óra munkával ennyit lehet fejlődni, mennyit lehetett volna egy egész hét alatt? (Még akkor is, ha esetleg maradt volna néhány kérdésem tanulás után.)

Kíváncsi vagy a nyelvtani gyakorlatokra? Magyarázatot keresel? Tarts velem holnap is a gyakorlatokért!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése